16.8.10

El senyor gerent els posa un problema de càlcul

.
Imaginin-se un tipus amargat, desagradable, propens a l’histrionisme. Imaginin-se que aquest tipus arrossega una família a darrera.

Ara imaginin-se que aquest tipus, prototip del ciutadà normal de les nostres contrades, no se li acut res més que anar a passar una estona a una centre comercial a l’aire lliure. Imaginin-se també, si us plau, que és temps de rebaixes al centre comercial. Imaginin-se l’horitzó del centre comercial ple de franquícies nacionals i estrangeres, totes plenes de cartells de “Darrers dies de rebaixes, cabrons”.

Ara, el nostre home està sol enmig dels carrers del centre comercial, tenint cura dels seus xurumbels i procurant que aquests no es desmadrin amb les mil i unes temptacions que existeixen al centre comercial. La dona, hàbil, calculadora, i programada genèticament amb el mode “seek & capture” l’ha deixat allà per anar a rastrejar les gangues dels darrers dies de rebaixes.



Passen 5 minuts...
Passen 10 minuts...
El nostre home està vermell fins a les orelles: ja ha repartit entre els seus bàstagos quatre bofetades, 5 collejas i s’ha cagat unes quantes vegades en ell mateix...
Passen 15 minuts...

Reapareix la dona del tipus amargat. Bossa de franquícia superguai verd llampant a la mà. Somriure d’orella a orella i actitud de triomfadora. Obra la bossa i amb un to sibil·lí diu:
- Mira, mira...

I d’entre tot el que pot veure dins la bossa, el nostre home només es fixa en això:


Ara, fills de puta, el problema de mates:

Si un comerciant, en època de rebaixes, es pot permetre vendre un producte de marca italiana però fabricat a Tunísia per 3 €, i tot i així té guanys, quin serà el seu benefici en època sense rebaixes si ven el mateix article a 19 €/unitat?

Per resoldre el problema han de tenir en compte que:

- el producte és un producte bàsic (malles) sense cap mena de sofisticació
- la única distinció amb la seva competència és la marca estampada ben visible
- la qualitat i el gènere del teixit, els pots trobar a qualsevol puto racó del centre comercial
- el disseny i el patronatge no aporten cap valor afegit al producte.

Per a la seva resposta, facin servir si us plau el que s’ha explicat a classe de costos de mà d’obra a països subdesenvolupats, el concepte de marge de beneficis, i el “cuentu de la lechera” típic dels petits comerciants detallistes de casa nostra.

Estiguin bonets i apliquin-s’hi.


Quizz: Trobin la campanya fake (...i NO, no totes són reals i NO, no totes són fakes)



9 comentaris:

  1. És per això que Satanàs va inventar Ross. Allà, qualsevol troba vestimenta completa, sabates incloses, tot de marca i en perfecte estat, per menys de 60$. Levi's a 60€? estan tontos? A Ross només pagaran uns 10$.
    (Que es noti que treballo a comissió).

    ResponElimina
  2. Les malles eren per vostè?

    O és vostè més de leggings...

    ResponElimina
  3. Ah, perdó, la resposta correcta a la seva endevinalla és: fills de putes!

    ResponElimina
  4. I el que acaba de rematar és quan la persona que ho ha comprat, feliç, diu: !Mira quina ganga!". Rebenta.

    ResponElimina
  5. Vostè mateix es respon: algú ha de pagar la publicitat de Penettron!. Els capullos que ho compren a 19 €!

    ResponElimina
  6. No sé per què, però els dies en que estic més exaltat solen ser aquells en què sento les declaracions de comerciants queixant-se que les vendes han baixat.
    Fills de la grandíssima reputa...

    ResponElimina
  7. Jo sóc de lletres, però clar sabent que alguns fabricants recomanen carregar un 100% en els productes a l'hora de vendre'ls al detall.... Aixó cabrooons tots!

    ResponElimina
  8. A mi res d'això m'afecta; com a la comuna anem tots amb túnica o en boles, segons el dia...

    ResponElimina