(...) Si sou aquí, vosaltres, és que també teniu càncers orgànics o càncers a l’ànima, tumors sentimentals, leucèmies amoroses i metàstasis socials que us devoren. (Pàg. 61)
Page, Martín. Com em vaig convertir en un estúpid
Barcelona: La Campana, 2002
Hem de triar quan som massa joves, sense pràcticament gens d’informació, i després, cadascú fa la seva vida i l’hem d’aguantar tant sí com no. Tot plegat és depriment. Ens tanquem dins d’una capsa i en acabat ja no en podem sortir. (Pàg. 56)
Savage, Sam. El crit del peresós
Barcelona: Columna, 2009
A les cançons de Bruce Springsteen, pots quedar-te i podrir-te, o fugir-ne i doldre-te’n. És correcte; al cap i a la fi, és un cantautor, i necessita opcions així de senzilles a les seves cançons. Però ningú no escriu mai sobre com es pot fugir i podrir-se: l’escapada pot començar malament, pots deixar el barri suburbial per anar a la ciutat i acabar de totes maneres amb una vida urbana igual de gris. Això és el que em va passar a mi; el que li passa a la majoria de gent. (Pàg. 116)
Hornby, Nick. Alta fidelitat
Barcelona: Columna, 1995
Hornby, Nick. Alta fidelitat
Barcelona: Columna, 1995
Mirant-se’l feréstegament, el molt enginyós Odisseu li va dir: “Hoste, no has parlat d’una manera escaient i em sembles un poca-solta. És clar que els déus no concedeixen a tots els homes els dons amables de la bellesa, l’enteniment i l’eloqüència. Hi pot haver un home inferior pel que fa a la presència, però la deïtat el corona amb la bellesa en l’ús de la paraula i tothom se’l mira complagut; ell parla amb seguretat i amb una modèstia suau com la mel, es distingeix entre els que s’apleguen al seu voltant i, si va per la ciutat, el contemplen com un déu. En canvi, un altre és semblant als immortals pel seu aspecte, però no el corona la gràcia de les paraules, com ara tu, que sobresurts en bellesa –ni una deïtat no t’hauria fet d’una altra manera-, però que ets un inepte pel que fa a la intel·ligència. (...)” (Pàg. 196)
Homer. L’Odissea.
Barcelona: La Magrana, 1998
Potser és divertit, envellir. Com més vell et fas, més records tens. I encara que el propietari dels records deixi d’existir, potser aquests continuen vius, flotant en l’aire, fonent-se en la pluja i penetrant la terra. Potser després de córrer per molts indrets es fiquen dins el cor d’algú altre. Potser són les entremaliadures dels records d’una altra persona allò que ens fa tenir la sensació d’haver estat ja en un cert lloc, tot i saber que és la primera vegada que hi anem. (Pàg. 136)
Yumoto, Kazumi. Els amics
Barcelona: Cruilla, 1997
Barcelona: Cruilla, 1997
Ara estic llegint Juliet Naked (Nick Hornby) i m'està agradant. Podem posar-la a la seua llista de hui.
ResponEliminaVostè em porta molts llibres d'avantatge.
ResponEliminaJa li puc dir, i no pas amb orgull, que dificilment l'atraparé encara que vostè no llegeixi mai més.
ResponEliminaPer tant, gràcies per compartir-ho.
El segon fragment m'ha encantat. Triem quan som massa joves i després ja no hi ha marxa entre. Vivim segons el que vam triar quan encara érem uns pobres ignorants de la vida. Després passen els anys i penses: caram, si tingués una segona oportunitat, amb les coses que sé ara, que diferent aniria tot...
ResponEliminaSempre dic el mateix però ho repetiré: "Quan em van regalar 'com em vaig convertir en un estúpid' vaig pensar que era una indirecta".
ResponEliminaJa està, ja m'he quedat tranquil.